Chinese Whistleblowers Expose Over 2 Million CCP Operatives Around the Globe

3366
Chinese Whistleblowers Expose Over 2 Million CCP Operatives Around the Globe
Image credit to Wikimedia Commons. Image modified from original.



Sky News Australia announced that a major leak revealed over 2 million members of the Chinese Communist Party on Sunday.

According to the news outlet, a register detailing nearly two million CCP members occurred in a major leak, exposing even those who now work worldwide, revealing how the party operates under Xi Jinping.

Host Sharri Markson said the leak is a register with the CCP members’ personal details – including names, birthday, party positions, ethnicity, and national ID number.

“It is believed to be the first leak of its kind in the world,” Markson said.

The host said that the database exposes the members of the communist party and who, among them, now live and work worldwide. It also “lifts the lid on how the party operates under President and Chairman Xi Jinping.”

Markson claimed the leak would uncover key figures – Chinese assets embedded in government agencies and large companies. She said that the communist party branches had been set-up inside the western companies allowing the CCP members to infiltrate easily.

According to the report, several of the 79,000 communist party branches are inside companies. About 1.95 million members are mostly from Shanghai.

“It is also going to embarrass some global companies who appear to have no plan in place to protect their intellectual property from theft. From economic espionage,” Markson continued.

The leak apparently came from Chinese whistleblowers’ Shanghai server back in April 2016 and was then leaked by mid-September to Inter-Parliamentary Alliance on China. The group, which is a newly-formed international bi-partisan, consists of 150 legislators around the world.



Markson explained that the register was then provided to four media organizations’ international consortium to analyze over the past two months. These media include The Sunday Mail in the UK, The Australian, De Standaard in Belgium, and a Swedish editor.

Markson further said there’s no suggestion that the members committed espionage. The concern lies in whether Australia or the companies knew of the CCP members and if steps were taken to protect their people and data.